Tape, Nuclear War Now! Productions, demo 2019
(english version below)
Projekt zainspirowany Neolityczną Europą, a dokładniej archeologicznym odkryciem w Niemczech na terenie gminy Herxheim. Wydarzenia datowane tam są z czasów około 4950 roku przed naszą erą. Często ta usytuowana w południowo zachodniej części Niemiec lokacja jest porównywalna do Talheim czy też austriackiego odpowiednika Schletz-Asparn. Kultura Ceramiki Wstęgowej Rytej będąca jedną z kultur naddunajskich jest jedynym mianownikiem łączącym te trzy miejsca w których odnaleziono masowe groby ze śladami rytualnych mordów. Największy w Herxheim liczy ponad 1000 szkieletów z połamanymi kośćmi, dokładnie obranymi z mięsa i nie z rzadka z rozłupanymi czaszkami na sposób by mogły służyć jako ceremonialne naczynia. Zagadek wiele, a i moja wiedza o tym znikoma, bo tyle co pamiętałem z dokumentów i na szybko przypomnianych sobie pozostałych dwóch lokalizacji poza tą, która zdobi nazwę projektu odpowiedzialnego za "Cultivating the Throne of Fur". Starczy tej historii, skupmy się na HERXHEIM. Brungard, który jest odpowiedzialny tu za wszystkie instrumenty i myśl przewodnią tegoż materiału, wykuł zabójcze niczym oręż wojenny demo. Trujące i iście prymitywne w swym wydźwięku.
Mając w pamięci przy słuchaniu tegoż materiału okoliczności sprzed tysięcy lat i masowe groby rytualnych mordów, demo to nabiera zupełnie innego wymiaru. Cały koncept staje się jeszcze bardziej okrutny, bestialski. Dziewięć utworów, które stanowi 20 minut muzyki Black / Death Metalu, jest kompletnie zniekształcone, ohydne i uderza swą pierwotnością. Materiał został tak stworzony, że po krótkim instrumentalnym preludium otrzymujemy pełne utwory i tak do końca dema. "Cultivating the Throne of Fur" nosi też znamiona okultyzmu, przynajmniej skupiając się wyłącznie na samej muzyce. Ciekawe demo, zaiste. Sama muzyka to bardzo brudne i chaotyczne podejście do tematu, ale nie jest pozbawiona melodyki pojedynczych riffów. Jest tajemnicza, albowiem wyrywa się ze sztywnych widełek stylistyki Black / Death czy nawet War Metalowej, wnosząc dodatkowy element choroby w te dźwięki. Te krótsze, instrumentalne utwory wzbogacają atmosferę czegoś zupełnie nieznanego, kultu i miejsca o których słuchacz nie ma sposobności się dowiedzieć. Sprzężenia gitar, prymitywne aranże bębnów i obskurne wokale. Nad wszystkim kotłują się myśli, chęć poznania / odkrycia tajemnicy Kultury Ceramiki Wstęgowej Rytej i tych miejsc. A popiskiwania szczurów w drugim utworze to już pieprzony majstersztyk!
Demo jest bardzo autentyczne, czuć w nim ogromne zaangażowanie Brungarda. Oby więcej takich materiałów. Czekam na kolejne wydawnictwo.
The project was inspired by Neloitic Europe, more specifically the archaeological discovery in Germany in the municipality of Herxheim. The events there date back to around 4950 BC. Often this location in the southwestern part of Germany is comparable to Talheim or the Austrian equivalent of Schletz-Asparn. The Ryteich Ridge Ceramics culture, which is one of the Danube cultures, is the only denominator connecting these three places where mass graves have been found with traces of ritual murders. The largest in Herxheim has more than 1,000 skeletons with broken bones, carefully peeled from flesh and not infrequently with skulls split in such a way that they can serve as ceremonial vessels. Many mysteries, and my knowledge about it is also insignificant, as much as I remembered from the documents and on the quickly remembered two other locations apart from the one that adorns the name of the project responsible for "Cultivating the Throne of Fur". Enough of this story, let's focus on HERXHEIM. Brungard, who is responsible for all the instruments and the main idea behind this material, forged a deadly demo like a weapon of war. Poisonous and truly primitive in its sound.
Having in mind when listening to this material the circumstances from thousands of years ago and mass graves of ritualistic killings, this demo takes on a completely different level. The whole concept becomes even more cruel, beastly. Nine tracks, which is 20 minutes of Black / Death Metal music, is completely distorted, hideous and strikes with its primitiveness. The material was created in such a way that after a short instrumental prelude we get full songs and so on until the end of the demo. "Cultivating the Throne of Fur" also bears the traces of occultism, at least focusing exclusively on the music itself. An interesting demo, indeed. The music itself is a very dirty and chaotic approach to the subject, but it's not devoid of the melody of single riffs. It's mysterious, because it breaks away from the stiff forks of Black / Death or even War Metal style, bringing an additional element of disease into these sounds. These shorter, instrumental tracks enrich the atmosphere of something completely unknown, a cult and a place that the listener has no opportunity to learn about. Guitar couplings, primitive drum arrangements and disgusting vocals. Thoughts are kicking over everything, a desire to get to know / discover the mystery of Linear Pottery culture and these places. And the rat squealing in the second track is already a fucking masterpiece!
The demo is very authentic, with Brungard's enormous commitment. I hope there will be more of it. I'm waiting for the next release.
Lista utworów:
1.Entrance
2.3 Rats One Trap
3.Cultivating Throne of Fur
4.Bath of Zheouul
5.He Comes
6.With Glib Fork I Dialect
7.Heaven's Gate
8.In Orb of Rubicon
9.Idols of Wanton
Linki do zespołu:
Linki do wydawcy:
Autor: W.