CD / vinyl / cassette, F.D.A. Records / Defying Danger Records, album 2012
(English version below)
Nazwa ta zapewne już większości ludzi ze środowiska Death Metalowego obiła się o uszy. Zespół , który wyskoczył w 2011 roku, rozwalił underground demem i konsekwentnie aż po ostatni album nagrywa muzykę zakorzenioną głęboko w stylistyce jaką znamy z wczesnych lat '90-tych. Dzisiaj chciałem się skupić na debiutanckim materiale z 2012 roku. Wiem - minęło już trochę czasu, nowości dookoła tysiące... W obliczu jednak tego materiału, mało mnie to obchodzi. Zapraszam na odsłuch debiutanckiego materiału SKELETAL REMAINS.
Na chwilę obecną, gdy sprawdziłem co tam u chłopaków słychać, spotkało mnie małe zdziwienie. Otóż okazuje się, że z oryginalnego składu pozostał tylko Chris Monroy do którego dołączył gitarzysta Mike De La O, który z kolei przewinął się przez SKELETAL REMAINS pierwszego roku istnienia. Jest nowy basista Noah Young, a informacji o perkusiście brak (przynajmniej na kwiecień 2020 roku). Przejdźmy jednak do muzyki. Jak wspomniałem, mamy tu do czynienia z Death Metalem o czym zresztą wszyscy zapewne wiedzą. Stylistyka SKELETAL REMAINS to zajebisty old school, który przywodzi mi na myśl początki samego Death. Jednakże było by to bardzo krzywdzące dla "Beyond the Flesh" kończąc porównania wyłącznie do florydzkiej legendy (chociaż tak naprawdę nic w tym krzywdzącego, mowa tu w końcu o samym DEATH!!!) i samego zespołu, więc dodam jeszcze debiut Gorguts, Pestilence z albumem "Consuming Impulse" czy początki tak zacnych tuzów jak Obituary (ukłony w kierunku "Cause of Death") lub Benediction. Praca gitar kolaborująca z perkusją - coś pięknego!!! Triplety podbijające werbel, rytmiczne riffy, niesamowite solówki i pulsujący bas! Album zaskakuje też świeżością, bo trzeba sobie powiedzieć jasno, że Amerykanie nie odgrzali jedynie strawy. Przepis być może ma ze 30 lat, ale fuzja jaką tu wykonano jest niebagatelna i przede wszystkim nie jest przesadzona. Każdy z utworów to machina czasu skalibrowana na lata 1987 - 1994 i przy kolejnym obcowaniu z tą płytą zatapiam się w fantastyczny okres dla tejże stylistyki. Utwory biją autentycznością, są cholernie dynamicznie i nie cechuje je najważniejsza rzecz: to nie wyścig ku brutalności i technice. Owszem, braku ani jednego bądź drugiego nie można zarzucić zespołowi. Zresztą sami posłuchajcie, o ile nie znacie... I te wokale!!! Aaaarrrggghhh!!! Totalny hołd dla van Drunena i Schuldinera razem wziętych!
(English version)
This name probably already has a big ear for the majority of people from the Death Metal community. The band, which jumped out in 2011, blew up the underground with their demo and keeps recording music deeply rooted in the style we know from the early '90s. Today I wanted to focus on the debut material from 2012. I know - it's been a while since it came out, there are thousands of new releases around... But in the context of this material, I don't care much about it. I invite you to listen with me to the debut material SKELETAL REMAINS.
At the moment, when I checked how the guys are doing, I was a little surprised. Well, it turns out that from the original line-up only Chris Monroy remained, joined by Mike De La O, a guitarist, who in turn, joined SKELETAL REMAINS in its first year. There is a new bass player Noah Young, and there is no information about the drummer (at least for April 2020). But let's move on to music. As I mentioned, we are dealing here with Death Metal, which everyone probably knows about. SKELETAL REMAINS' style is an awesome old school that reminds me of the beginnings of Death itself. However, it would be very unfair for "Beyond the Flesh" ending the comparisons only to the Florida legend (although there's really nothing unfair about it, we're talking about DEATH!!! here) and the band itself, so I'll add Gorguts' debut, Pestilence with the album "Consuming Impulse" or the beginnings of such noble bands as Obituary (bows to "Cause of Death") or Benediction. Triplets underlining the snare drum, rhythmic riffs, incredible solos and pulsating bass! The album also surprises with its freshness, because it has to be said clearly that the Americans did not just heat up the dish. The recipe may be about 30 years old, but the fusion that was performed here is considerable and above all it is not exaggerated. Each of the tracks is a time machine calibrated for the years 1987 - 1994 and with every next time I deal with this record I sink into a fantastic period for this style. The tracks strike with authenticity, are damn dynamic and are not characterized by the most important thing: it is not a race to brutality and technique. Yes, neither one or the other can be accused of being missing. Anyway, listen, if you don't know... And the vocals! Aaaarrrgggghhhh!!!! A total tribute to van Drunen and Schuldiner together!
At the moment, when I checked how the guys are doing, I was a little surprised. Well, it turns out that from the original line-up only Chris Monroy remained, joined by Mike De La O, a guitarist, who in turn, joined SKELETAL REMAINS in its first year. There is a new bass player Noah Young, and there is no information about the drummer (at least for April 2020). But let's move on to music. As I mentioned, we are dealing here with Death Metal, which everyone probably knows about. SKELETAL REMAINS' style is an awesome old school that reminds me of the beginnings of Death itself. However, it would be very unfair for "Beyond the Flesh" ending the comparisons only to the Florida legend (although there's really nothing unfair about it, we're talking about DEATH!!! here) and the band itself, so I'll add Gorguts' debut, Pestilence with the album "Consuming Impulse" or the beginnings of such noble bands as Obituary (bows to "Cause of Death") or Benediction. Triplets underlining the snare drum, rhythmic riffs, incredible solos and pulsating bass! The album also surprises with its freshness, because it has to be said clearly that the Americans did not just heat up the dish. The recipe may be about 30 years old, but the fusion that was performed here is considerable and above all it is not exaggerated. Each of the tracks is a time machine calibrated for the years 1987 - 1994 and with every next time I deal with this record I sink into a fantastic period for this style. The tracks strike with authenticity, are damn dynamic and are not characterized by the most important thing: it is not a race to brutality and technique. Yes, neither one or the other can be accused of being missing. Anyway, listen, if you don't know... And the vocals! Aaaarrrgggghhhh!!!! A total tribute to van Drunen and Schuldiner together!
Lista utworów:
1.Extirpated Vitality
2.Desolate Isolation
3.Reconstructive Surgery
4.Carrion Death
5.Traumatic Existence
6.Anthropophagy
7.Homicidal Pulchritude
8.Sub-Zero Termination
Linki do zespołu:
Linki do wydawcy:
Autor: W.